وبلاگ

3 حقیقت جالب درباره پیتزا ناپلیتن

 

پیتزا ناپلیتن تهران

 

 

پیتزا ناپلیتن شاید شناخته شده ترین غذای ایتالیایی باشد. نان ساخته شده از آرد و آب و  خمیر مایه با سس گوجه فرنگی خوشمزه که روی آن ریخته می شود مواد اصلی تشکیل دهنده این پیتزاست اما کافیست یک بار این ترکیب بی نظیر را امتحان کنید تا دلیل محبوبیت جهانی آن را متوجه شوید. اگر چه که پیتزای ناپلیتن شهرت جهانی دارد اما ما اینجا 3 حقیقت درباره این پیتزا را به شما می گوییم که قبلا آن را نشنیده اید.

 

1. فقط سه نوع پیتزا ناپلیتن اصیل وجود دارد

درست است باور این مطلب سخت است اما  وزارت فرهنگ ایتالیا فقط این سه نوع را به عنوان پیتزای ناپلیتن واقعی می شناسد:

1.مارینارا: ترکیب گوجه فرنگی، سیر، اوریگانو و روغن زیتون تازه 

2.مارگاریتا: در واقع ترکیب سس مارینارا به اضافه پنیر موزارلا تازه و ریحان ایتالیایی 

3. مارگاریتا اکسترا: بسیار شبیه مارگریتا است با این تفاوت که به جای پنیر موزارلا از موزارلای بوفالو یا "DOP" در آن استفاده می شود

پس اگر به دنبال طعم اصیل پیتزا ناپلیتن هستید به دنبال این سه نوع پیتزا بروید.

 

2.در ایتالیا گوجه فرنگی وجود نداشته 

 همانطور که می دانید پیتزا با گوجه فرنگی و پنیر درست می شود. اما آیا می‌دانستید که قبل از دهه 1700، گوجه‌فرنگی در ایتالیا وجود نداشت؟ تا اینکه کاشفان قرن شانزدهمی از اروپا این میوه را به ایتالیا آوردند. اما در ابتدا، مردم از خوردن گوجه فرنگی اجتناب می کردند، زیرا تصور می کردند گوجه فرنگی سمی است، اما ناگهان ساکنان فقیر ناپولی شروع به استفاده از گوجه فرنگی روی نان های مسطح کردند و ایتالیایی ها شروع به امتحان این غذا کردند و از طعم آن را خوششان آمد! و مردم شروع به سفر به ناپل برای امتحان کردن طعم جدید - پیتزای ناپل - کردند.

 

2.پیتزا مارگریتا شبیه پرچم ایتالیا است

گفته می‌شود که نانوا رافائل اسپوزیتو در سال 1889 برای پادشاه و ملکه پیتزا پخت. خود پیتزا شبیه رنگ‌های پرچم ایتالیا، گوجه‌فرنگی برای قرمز، سفید برای موزارلا و سبز برای برگ‌های ریحان بود. و اینگونه پیتزای کلاسیک معروف مارگریتا اختراع شد پادشاه به قدری از این خلاقیت خوشش آمد که نام همسر خود "مارگریتا" را بر روی این غذا گذاشت.

 

 

 

 

سبد خرید